maandag 4 januari 2021

Dag 299. Telefoonterreur

Ik word gebeld.
'Met Jetty van Jan', zeg ik.
'Hallooo, goedemiddag, met Service Direct, spreek ik met mevrouw van Spenerendark?'
'Nou ...'
'Een goedesmiddags, mevrouw Spaneledeuk. Ik wil het graag met u hebben over uw energieleverancier. Budgetenergie, toch?'
'Ik ...'
'Want u heeft nu een contract. En dat kan voordeliger! En dus ...'
Ik heb mij na zoveel verbaal geweld intussen enigszins bijeen geraapt en onderbreek hem.
'Ik heb jullie eerder aan de lijn gehad. Ik zoek dit zelf uit.'
'Maar mevrouw Spakelendirk, zo loopt u een hoop geld mis, dus het lijkt mij ...'
'Dat kan zijn, maar ik zoek het zelf uit, dank u, ik heb geen interesse.'
'Maar u heeft nu een contract en straks gaat u over op variabel tarief en dat kost u heel veel centjes, dus ik zeg ..'
'Meneer, bent u doof, ik zeg dat ik geen interesse heb.'
'U heeft toch een contract ..'
'Nee.' (Dit loog ik.)
Even is hij van slag. Dan herpakt hij zich.
'Ik zie hier toch echt dat u een contract heeft en..'
Ik ben nu boos.
'Meneer, ik heb geen interesse, bel mij niet meer.'
'Maar mevrouw, dat is geen goed besluit, wij van Service Direct...'.
Hij schreeuwt nu, drammerig en hondsbrutaal, hoeveel commissie krijgt hij wel niet?
'Ik beëindig dit gesprek', zeg ik en terwijl ik mijn vinger naar het rode knopje beweeg hoor ik hem nog van alles roepen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.